close


 



 



 


最近聽廣播,經常聽到這首歌,


覺得很好聽,有一種舒服的感覺...


查了一下才知道是 K歌情人的主題曲


 



由休葛蘭與茱兒芭莉摩對唱


 



 


●由「擋不住的奇蹟」奧斯卡獎最佳電影主題曲提名創作者量身打造,洋溢著80年代英式新浪漫搖滾樂風
●休葛蘭破天荒親自獻唱八首歌曲,包括:媲美「Careless Whisper」的浪漫抒情戀曲「Meaningless Kiss」、、與茱兒芭莉摩深情對唱主題曲「Way Back Into Love」
 
資料與照片來源:http://www.books.com.tw/exep/cdfile.php?item=0020116255


 


另外呢還有品冠 & 梁靜茹的板本


 


中文版:


http://tw.youtube.com/watch?v=fEOiJ7RA0CI


 


英文版:


http://tw.youtube.com/watch?v=9lzQorUi5X8


 


味道呢就又不同了


有興趣的朋友可以聽聽看,比較一下


原諒綠茶偷懶,因為背痛的關係不能在電腦桌前坐太久


最近都沒上格子 ,真對不起


所以請各位聽歌囉......


 


 



 


 



 


"Way Back Into Love"重新遇上愛



I've been living with a shadow overhead



我活在陰影之下



I've been sleeping with a cloud above my bed



烏雲伴我共枕



I've been lonely for so long



一直孤單好久



Trapped in the past, I just can't seem to move on



困在過去,似乎就是無法往前走


 


I've been hiding all my hopes and dreams away



我把所有的希望和夢想藏起來



Just in case I ever need them again someday



只為了有一天可能又需要他們



I've been setting aside time



我總留些時間



To clear a little space in the corners of my mind



淨化心裡的小角落


 


All I want to do is find a way back into love



我只要重新找到愛的感覺



I can't make it through without a way back into love



若沒有愛的感覺我辦不到



Oh oh oh



喔~


I've been watching but the stars refuse to shine



我留心觀察然而繁星不願發亮



I've been searching but I just don't see the signs



我一直搜尋但看不到任何徵兆



I know that it's out there



我知道它不在那裡



There's got to be something for my soul somewhere



但一定有個為我靈魂而生的東西在某處


I've been looking for someone to shed some light



我一直尋找著讓我發光的人



Not just somebody just to get me through the night



而非只是個陪我過夜的傢伙



I could use some direction



我會採用一些提示



And I'm open to your suggestions



而我接受你的建議


All I want to do is find a way back into love



我只要找到重新愛的感覺



I can't make it through without a way back into love



若沒有愛的感覺我辦不到



And if I open my heart again



若我再次敞開心房



I guess I'm hoping you'll be there for me in the end



我想我希望最後你會在那裡等我


There are moments when I don't know if it's real



有時候我不確定它是不是真的



Or if anybody feels the way I feel



或許有人和我心有戚戚焉



I need inspiration



我需要妙計



Not just another negotiation



而非又一個妥協


All I want to do is find a way back into love



我只要重新找到愛的感覺



I can't make it through without a way back into love



若沒有愛的感覺我辦不到



And if I open my heart to you



若我為你打開心房



I'm hoping you'll show me what to do



希望你會告訴我該怎麼做



And if you help me to start again



若你幫我重新開始



You know that I'll be there for you in the end



你知道最後我會在那裡等妳




 


 


<p align="center"><embed src="http://www.youtube.com/v/cbYGomf2BEU&hl=zh_TW&fs=1&autoplay=1&loop=1
" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="100" height="100"></embed><p>


 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sky 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()